Öst är öst

Jag gjorde en ny upptäckt i dag. Om man söker på Östers IF på Youtube får man upp väldigt många träffar. Bland annat kan man se ett sammandrag av den senaste 4-0-vinsten mot FC Trollhättan, toppmötet i division ett södra. Öster har vunnit alla matcher jag sett i år vilket jag har tolkat som att jag måste finnas på plats för att de ska vinna. Det kan ju också bero på att jag är van vid bättre motstånd, eftersom jag föddes under en period då Östers IF var ett av Sveriges absolut topplag (alltså, det är de fortfarande, bara att det inte syns i tabellen riktigt), och att de aldrig varit så långt ner i divisionerna som nu, så länge som jag funnits till.

Det kan i alla fall vara värt en titt, inte bara på grund av toppfotboll utan för att man även får höra hejarklackens småländska gnäll som "Han snubblar på sin egen röv" och se Trollhättans åttamannaklack. Och i bitterheten över att fotbollssäsongen snart är över så kan man glädjas över detta, då divisionettfotbollen i alla fall är bättre än vilken hockeymatch i världen. Och: Vi är tillbaka!

Toppmötet!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Haha.. det där videoklippet hörde jag när Peter spelade upp för pappa häromdagen. :D Småländska är bäst.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits