Vanitas

Det var helt tomt när jag kom till skolan i dag. Inga cyklar på skolgården, inga elever i trappuppgången. Jag hann fundera över det konstiga i det i en sekund innan jag traskade vidare. När sedan arbetsrummet var belamrat av städande kollegor så anade jag verkligen ugglor i mossen. (Lärare brukar aldrig ha tid att städa undan på sin arbetsplats.) Det visade sig att det var en s.k. disponibel dag och därmed ingen undervisning. Inga pengar att tjäna i dag alltså, var tyvärr allt jag kunde tänka på.

Jag fick snällt hjälpa till att tvätta tjugo år gamla tidskriftssamlare rena från klistriga etiketter. Sen tog jag en promenad hemåt i solskenet och nu hade jag tänkt planera för resten av veckan. Även om jag har mycket att göra så har jag för litet jobb och det gör mig galen. Som timanställd får man inte heller betalt för dagar som denna, och nästa vecka är det en liknande dag på min andra skola. Någon som har något välbetalt extraknäck till mig, please?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits