I'm the definition of toxic

I dag var jag på den sista mentorsträffen på min utbildning. Som välvald avslutning skulle vi fem lärarstudenter bli intervjuade av varandra, som att det var en anställningsintervju. Det var väldigt lärorikt och jag tyckte det gick helt okej för mig, även om jag var den enda där som inte hade erfarenhet av liknande situationer. Som feedback sa de att jag förklarade väl och svarade fylligt på frågorna, att mycket blev sagt. Var det något du hade velat ändra på nu i efterhand? frågade de. "Nja inte som jag kan komma på nu." sa jag.

Och då sa min mentor att jag gjorde en inte så välvald liknelse när jag sa att man får säga till bråkiga elever "ungefär som man säger till en hund". Haha, ja jag uttryckte mig faktiskt så! Men de hade inte förstått min poäng. Jag menade att man säger till en hund i den stund den beter sig dåligt så att den förstår vad som är fel, d.v.s. klassisk betingning. Men de kunde förstås bara fokusera på hur jag liknade en elev vid en hund, och det är väl på sätt och vis förståeligt.

Note to oneself: Tala inte i djurliknelser på arbetsintervjuer.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Hahaha.. kan vara bra att komma ihåg. :) Som när jag råkade kalla eleverna för "ungar" på en av alla mina intervjuer. Jag fick en något frågande blick där.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits