Twentyfour seven

Det är den tjugofjärde juli och jag funderar över varför det datumet känns så bekant. Är det något speciellt med i dag? Är det någon som fyller år, någon som har dött detta datum, eller vad kan det bero på? Och så slår det mig att 24/7 är twentyfour seven och plötsligt känns det som att jag är fast i en evighetscykel och att denna dag kommer vara i all framtid amen.

På ett sätt är det okej, då jag är ledig i dag. Å andra sidan regnar det och det hade varit ganska trist att fastna i ett ständigt regnande. Förutom detta har jag ägnat mig åt räkningsbetalande i dag och det är nog inte heller något jag hade velat göra varje dag. På tal om räkningar kan jag konstatera att jag känner mig rätt fattig nu, ett tydligt tecken på det är att jag börjar leta i lådor och fickor efter småkronor. Snart börjar i alla fall pengarna strömma in igen och kanske kanske kan jag köpa mig min lilla Ipod alternativt Creative om bara en månad! Wiiih.

Att göra i dag
- Gå och köpa videoband (hej oldschool) så att jag kan spela in även de sista avsnitten av
Romerska rikets uppgång och fall
- Göra något åt mitt broccoli- och fetaostsug
- Jobba med "die Arbeitsblätter" till tentan.. även om jag inte vill
- Försöka komma upp i samma kopiösa antal druckna kaffekoppar som jag lyckas med på jobbet, för att hålla nivån konstant
- Läsa klädkataloger och vika blad för att markera intressanta plagg

Rofullt, eller hur? Det är så det känns när man somnar med någons arm runt midjan och vaknar till ett stort brett leende under hans plutonos. "Vi ses om elva timmar" sa han och stack iväg på ännu en tågfärd. Min duktige pojk! Nä, nu ska jag fortsätta min dag på bästa sätt...

Kommentarer:
Postat av: Liselotte

plutonos?? fniss...

Postat av: Gabrielle

Alltid när jag ser Kalle Ankas julafton och inslaget med Piff&Puff och Pluto, och Pluto morrar och veckar nosen så tycker jag (att det är uuuursöött) att det påminner om Erik.. Därav plutonos och mitt smeknamn Pluto :)
Kram!

2007-07-24 @ 11:18:50
URL: http://gabrielle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ena dagen "klister i röven" och nästa "Min duktige pojk".
Det är upp och ner tydligen !!?

2007-07-25 @ 08:53:16
Postat av: Gabrielle

Är inte livet alltid upp och ner?!

2007-07-25 @ 16:13:20
URL: http://gabrielle.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits