Hjärtlös

Eftersom både jag och Erik bryr oss tji om vad det står i almanackan förflöt årets Alla hjärtans dag utan varken nallebjörnar eller hjärtformade bakverk. Det blev i stället till en hemmasittardag som alla andra, som vanligt med en viss frustration över alla skoluppgifter som jag "bara gör" och inte lägger ner själ och hjärta i. När man gått i skolan i 18 år så har man börjat inse sina egna gränser och styrkor respektive svagheter. Just nu känns det som att jag gör allting på en gång, vilket nog inte är så långt ifrån sanningen. Jag läser lärarutbildningen, jag läser tyska, jag förbereder lektioner inför praktiken, jag jobbar då och då på vårdhem, jag vet inte. Jag gör allt fast ändå inget. Tillräckligt mycket för att känna att jag inte hinner med att nå ut till någon annan än Erik.

Och på söndag har det gått 5 år sedan Erik för första gången besökte mitt barndomshem och kändes självklar som en del av min vardag och mitt liv. Då lånade vi av varandra men nu äger vi ihop. Det är den dagen som blir mitt hjärtas dag. Inte fastlagssöndagen som almanackan fastslår.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Tänk vad tiden går. Ska ni hitta på något speciellt på söndag?

Och jag tycker att jag känner igen det där med att göra uppgifter bara för att göra dem. Jag la sällan ner så mycket tid eller ork som jag kunnat göra på uppgifterna på lärarhögskolan.. det tjänade ju inget till på något vis.

Postat av: Gabrielle

Inget speciellt bestämt än så länge, men NÅGOT ska vi göra iaf. Vare sig det blir en utflykt, filmfrosseri eller god mat. Vi får se!

2007-02-15 @ 14:49:42
URL: http://gabrielle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å,Gabrielle- grattis till eran 5-års/hjärtansdag!Det värmer i hjärtat och veta att er kärlek är mer levande än nånsin efter fem år!
stor kram Liselotte
Ps Det är också fem år sen jag fick bekräftat min misstanke att det väkte ett nytt litet hjärta i min mage ;)

2007-02-17 @ 15:09:47

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits