Mindre rött än väntat



Hämtade ut min tysktenta i dag och gladdes över att det inte var alls så många frågetecken och röda streck som jag förväntat mig, dock en del. Men min biografiska redogörelse om Thomas Mann tycker jag har blivit rätt petigt rättad. Där jag skrivit "Er ist 1955 gestorben" har min lärare skrivit till "Zürich" (räcker det inte att veta exakt årtal för när snubben dog liksom?) och hon har klottrat dit bokgenren intill titlarna, även om jag nämner dem på nästa sida.

Okej, nu kanske det är jag som är petig...

Kommentarer:
Postat av: Terese

Shit vilken tenta! Kanske läraren bara ville vissa att hon minsann också kan? :)
Du förresten? När börjar terminen på lärarhögskolan? Om en vecka eller? Ja, jag kan kolla på hemsidan.. orkar inte. Jag har en bok jag ska lämna tillbaks på biblioteket där och funderade på om jag kunde vara så slug att jag gick dit och gjorde det samtidigt som de har alla bord med info om Lärarförbundet och allt där, så att jag kunde ta en gratis kalender. :p Får man göra så? :)

Postat av: Gabrielle

Haha du är rolig du.. Jag börjar inte förrän nästa tisdag, men jag tror de nya studenterna börjar i den här veckan, så i så fall får du nog vara kvick :) Möjligt att måndag är en bra dag annars...
Men ja, tentan var lite knäpp. Det handlade liksom mycket om att komma ihåg allting snarare än att kunna allting. Jag hade glömt att skriva med några nya verk av Mann och därför fick jag poängavdrag.. Liksom jag fick poängavdrag på en del andra grejer för missad info. Trögt när man behöver skriva nåt utan att få en direkt fråga om det.. Jaja, nu är den gjord och jag borde vara nöjd :)
Snart är Erik hemma. Wiih. Ses i morgon!

2007-08-27 @ 23:10:09
URL: http://gabrielle.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits