Vuxenpoäng så det ryker om det

Vi var och lyssnade på Joakims band Friends with benefits (och en rad andra band) ikväll. De spelade på Wickmanska gården, en liten lokal som kvällen till ära var knökfull av framför allt gymnasister, varav de flesta pandaflickor- och pojkar med rufsigt svartfärgat hår och centimetertjock kajal runt ögonen. Trots att stolta mamman Liselotte var med så var jag nog ett par år över medelåldern.

Och mitt i alla gitarriff och högtalarskrän kom jag på mig själv att undra över var melodierna tog vägen och varför alla låtar som börjar så fint med någon vacker slinga måste övergå i dån och stånk och oidentifierbart mummel. Mitt lyrikhjärta gråter. Men jag avbröts i tankegångarna och kom på att det bara är jag som är gammal och trist. Jag suger. Jag har bara headbangat till Patrik Isakssons Hos dig är jag underbar.

Jag var i alla fall där och stödde ungdomarnas kulturella uttryck. Sånt måste man ju uppmuntra. Och för att räkna ytterligare vuxenpoäng vill jag nu klappa dem lite på huvudet och säga "åååh vad duktiga ni är!!!".

Checka in Friends with benefits
här.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Haha! :) Vad hände? När blev vi gamla? Jag diskuterade nyss rynkiga händer och stela leder med Annjanet. Fattar inte vad som hände. :p
Jag har också headbangat till Patrik Isaksson. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits