Ovett och etikett

Alltså, seriöst, vilka intelligensbefriade människor skickar in frågor hit?

Av att snabbt klicka runt där har jag lärt mig följande:
- Att man inte får ha färgglada strumpor
- Att det är okej att ge bort egengjorda grytlappar i present
- Att bruden inte ska betala tärnans klänning och smink om inte klänningen framöver är obrukbar
- Att män inte får ta av sig kavajen vid t.ex. bröllop, om inte brudgummen själv gör det och därmed markerar att "kalaset är okonventionellt"
- Och på frågan om hur man bör klä sig på campus och universitetet:

"Lämplig klädsel är den som förefaller allmänt accepterad, alltså majoritetens, vid det aktuella lärosätet. Den som plötsligt kommer klädd i något på en mycket annorlunda nivå, avsevärt lägre eller avsevärt högre, kommer att sticka ut och behöver ha bra självkänsla och goda argument för att klara av frågor och synpunkter. Men om du med "rakt ur sängen" menar linne och träningsbyxor så kan det knappast ses som lämpligare än exempelvis jeans och T-shirt."

Bra att veta!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Haha! :D Nå, det kan väl inte vara så väldans många som bryr sig om sånt? Eller? Personligen tycker jag om folk som sticker ut, även om jag kanske inte själv gör det. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits