...ned som en pannkaka

Jag är förkyld. Förkyld as in snuvig, ont överallt, rosslig, omotiverad, okoncentrerad. Varför just nu, gud, varför just första veckan i skolan? Varför just när jag ska dyka upp med tusen ton energi på grupparbetstiden för att visa mitt rätta jag? Varför just när jag ska bevisa för mig själv att jag fortfarande kan plugga och inte bara komma i tid till jobbet och byta stomipåsar utan att bajset ramlar ut på patientens mage.

Men klassen verkar bra i alla fall. Tyskan hinns knappt med. Men Malmö Högskola har stora fönster, såna som släpper in så mycket ljus att man nästan får kisa konstant. Och det gillar jag skarpt.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Jo, jag kommer ihåg den övningen. Mindes inte att hon sagt att den var bra i engelska dock. Kanske värt att ha i minnet.
Ja.. vi får höras om lördag. Annjanet kommer ner i morgon kväll någon gång, sen kanske vi skulle till Louisiana då under lördagen. Men vi kommer tillbaka till Malmö sen. Så någon gång framåt kvällen kanske vi kunde äta någonstans och kanske gå på bio, eller göra något annat. Jag funderade på V.E.S.P.A, men tror du man behöver boka bord? Känner inte till så många restauranger här i stan.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits