Water hallelujah

En snabb titt i dagens nyhetsskörd visar på den så kallade schlagerterrorn mot Carola och om hur Big Brother-Jessica skändar den norska flaggan, ett beteende som meteorolog-Tine har kommenterat! Och jag bara undrar om vi inte har något bättre, vettigare att häpnas över. Hur länge ska vi skövla skogar för att pränta sånt skit, chocker som inte ens är chocker, rent påhitt? Skäms, journalister! Titta ut genom rutan!

Hur som helst ska jag ägna kvällen åt att se Big Brother och schlagern ändå, men i upplevelseform. Och på så sätt att jag får skapa mig en egen uppfattning.

I morgon är det tenta i syntax och översättning. Nu vill jag bara att det ska bli kväll och natt och morgon så att jag kan skriva den. Jag pluggade i morse men sen nådde jag min pluggräns och gav mig ut i regnet för att gå och handla jäst och mjölk, så att jag skulle kunna baka bröd. Härlig dag i köket med skvalradio på och regnet piskande mot rutan. Och brödet blev gott.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits