Leka medveten

Var på apoteket i dag och tänkte införskaffa nya borst till min tandborste, för just en tandborste med utbytbara borst har jag haft sedan en miljö- och ekonomimedveten vän häromåret påpekade att det var det bästa valet av tandborste. Till min stora förskräckelse gapade apotekshyllorna tomma på just tandborstborst. Där fanns bara färgglada skapelser, tungskrapor och tandstickor (dessa helvetesting). Och när jag snällt frågade var borsten tagit vägen sa apotekstanten "Ja, det har vi haft men..." "inte längre" fyllde jag på, och kunde se hur hon blängde lite i stil med "fattar du inte hur ohygienskt det är?".

Så resten av vägen hem kunde jag inte tänka på utslagna magnoliaträd utan bara på alla bakterier som finns i min gamla tandborste. Att det ska vara så svårt att leka smart!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits