Getingar

Ja, jag har inget att berätta egentligen. I går skulle Helena och jag ha pluggdag men det blev lunch på en solig gräsplätt och en kulglass på Stortorget i stället, bara lite lite tafatt bläddrande i listan över tyska verb. Det blev ungefär samma sak i dag. Jag vet inte ens om jag verkligen behöver hitta motivation. Syntax är ju så enkelt liksom.

I dag när Erik och jag satt stillsamt med våra kvällsaktiviteter i varsitt rum (jag framför TVn - såg partiledardebatten - och Erik framför datorn) så började brandvarnaren tjuta, två korta tjut efter vartannat. "Aha, dags att byta batteri" tänkte jag. Erik ställde sig på en stol, drog ner brandvarnaren från taket och - då flög en geting ut ur den! Vad rädd stackarn måste blivit, det tjöt ju jättehögt. Vi satte tillbaka brandvarnaren igen, getingen flög ut. Sen har det varit tyst igen.

Ja, det var min dag.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Naawww.. lille getingen. :) Vad bra att Erik befriade den.

Låter ju som två rätt sköna dagar då? Härligt väder var det ju och om nu syntax är så enkelt så kan du väl vila lite, nu när uppsatsen är inne och allt. Det tycker jag att du är värd.

Jag är lite sugen på att bowla. Kanske du känner för att gå till Big Bowl någon gång innan sommaren? Erik också kanske. Det var jättelänge sen jag bowlade och jag har inte varit där.
Vi funderade ju på en tur till Köpenhamn någon gång också. Kanske kan hitta något tillfälle.

När börjar du jobba förresten?

Ha en underbar helg systeryster!!

Kramar.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits