Was ist, Gabi?

Vad är det med mig? Detta dåliga samvete som jag känner hela tiden! Det kvittar vad det gäller, vad jag gjort eller inte gjort, ändå denna ofrånkomliga känsla av att jag gjort fel. Det måste vara en svacka i självförtroendet eller en rädsla över att människor ska vända mig ryggen eller rentav ställa sig face to face med mig och bara säga "Fy fan vad dum du är!". För det är så jag gör med mig själv.

Studierna är i alla fall väldigt inspirerande nu. Det är kul att lära sig om väst och öst, fast ännu roligare att analysera satser, förstås. Jag skrev tenta förra veckan bara för att bli påmind om att nästa tenta ligger alldeles runt kröken. Okej, fjärde april kanske inte är så snart, men det känns så eftersom jag inte kan nånting om varken die Verfassungsorgane, Bismarck eller om Tysklands försäkringssystem.

Det är plusgrader och sol i alla fall. Jag brister upp i takt med molnen.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Det kanske är någon som ligger i luften eller nåt? För jag känner mig sån jag med. Har ont i magen nästan hela tiden. Det är väl självförtroendet, ett bristen på det, som lurar.

Jag är lite avundsjuk på dig som har roligt och läser tyska. Särskilt nu när det är soligt och fint. Vet nu inte riktigt varför det skulle vara bättre då, men ändå.

Härligt med plusgrader i alla fall. Det är äntligen skönt att vara utomhus. Vill bara ut och ta långpromenader istället för att sitta inne och ha ont i magen över allt jag borde göra, eller har gjort, eller gör, eller whatever.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits