Status övermod

I dag övergick min självtillit inför tentan till övermod. Kursarna talar om vad de tycker är svårt och att man aldrig vet hur tentan blir medan jag snackar i VG-termer, om att jag skulle vilja skriva tentan nu, om hur simpelt allt är. Men när jag skrattade rakt ut då en kille i klassen ville få "äta" till ett rörelseverb så fick jag säga till mig själv att "nu är det bra Gabrielle". Det finns faktiskt nåt som heter karma, so watch out. För att mildra mina skuldkänslor mot killen räckte jag över några lösblad med övningar till honom och log så snällt jag bara kunde.

Jo, jag skickade in uppsatsen i går förresten. Det första utkastet på en fullständig uppsats. Och jag ställde den svåra frågan: "Vad krävs mer av mig för att bli godkänd?". Det känns lite jobbigt att inte veta.

I dag har det varit solsken. Mamma sa i går i telefonen att hon hade hört att det om en vecka skulle vara 10 plus och hon oroade sig över att trädgården skulle förvändlas till en bassäng. Jag vet däremot inte från vilken optimistisk källa hon får sin information, för när jag bänkade mig framför vädret i går kväll (för att jag trodde att jag äntligen skulle få hurra lite) så var det bara lågtryck och snö och minusgrader så långt ögat kunde se. Bäst att bunkra konserver och alstra värme. Istiden är här.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Jag tror också att du kommer klara den där tentan gallant, för du kan ju sånt där med grammatik. Lite synd tycker jag dock om den där killen, grammatik är ju lite så att kan man det så kan man det men kan man det inte så kan man det verkligen inte. Typ. Och han försökte väl tänka logiskt, om man äter flyttar man ju maten till munnen och man tuggar dessutom. :) Nå.. kanske man till och med rör hela kroppen förresten, om man äter medan man går. Han tänkte väl rätt, fast det blev fel. Jag kan förstå honom lite. :)

Så skönt att du fått iväg uppsatsen! Grattis! Hoppas att det inte är så mycket kvar att göra på den nu bara. Men du behöver inte komplettera förrän i juni i alla fall va? Eller hmm.. nä, jag gjorde ju inte det. Ja, det ordnar sig nog i alla fall. Skönt att ha den gjord i vilket fall som helst.

Mmm.. det är kallt, fast soligt i alla fall. Det är skönt. Och har man hörlurar i öronen slipper man huvudvärk av blåsten med och kan få det av solskenet istället, om inte annat.
Mamma kanske körde lite önsketänkande. Jag hörde någonstans att det inte ska bli vår förrän i april. Blir lika chockad varje morgon när jag upptäcker att det är -17 eller nåt, tur att det inte är det på dagtid.

Kram på syster!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits