Jobba jobba jobba

Har råjobbat med realia på förmiddagen för att lätta min ångest över tentan. Den har faktiskt försvunnit en aning, men den kommer och går. En normal människa kanske vet allt om kollektivavtal och riksdagar och utskott och allt men om man inte ens vet hur det fungerar i sitt hemland så är det svårt att förstå sig på hur det fungerar i Tyskland, dessutom med hjälp av en svåra-substantiv-späckad text. Es geht doch.

Ringde runt för att söka sommarjobb och fick efter tre-fyra samtal tid för ett möte på ett ålderdomshem här på norr. På torsdag ska jag dit. Hoppas jag får jobb! Tänk vad skönt det hade varit att ha fem minuters avstånd till jobbet. Och tänk bara vad skönt det hade varit om det hade löst sig. Då hade jag sluppit ett orosmoment i alla fall.

Helgen var fantastisch. Jag var på mitt gladaste gladhumör i lördags och Erik var så söt som till och med hyllade Kicki D. Och söndagen blev en riktig slappedag framför TVn = skönt! Nästa helg ska jag till Växjö med realiapappren i bakfickan. Inspirerande.

Nä nu ska jag skriva lite om Erster Weltkrig und der Weimarer Republik. Tschüss alle Leute.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Ja, Bella var jättefin! Så glad och go.

Och ja.. det är lite annorlunda att plugga realia, men som du säger är det mest att plugga in fakta. Jag tyckte ju det var mycket trevligare än grammatik då.. men det är ju jag. :)

Postat av: Terese

Nå.. blev det något jobb? :)

2006-03-23 @ 18:53:34
URL: http://tessi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits