Hetta

Jag sitter här och tänker på vintern, när vi tyckte att det var så förbannat kallt i lägenheten. Det verkade sippra in kalluft genom ytterdörren, elementen var blastade till det yttersta och vi bar mössor och halsdukar inomhus. Att vädra vid städning var det inte fråga om, snarare totalförbud på att röra fönsterhandtagen. Och jag undrade varifrån jag fick idén att skaffa en bordsfläkt och lät den stå undangömd längst in i källarförrådet.

Den här veckan har det varit så varmt att plastgolven nästan smälter och så fort jag kommer hem öppnar jag varenda fönster och dörr så att de står vidöppna. Ändå skjuter termometern i höjden och sovrummet är för hett för att vistas i, och i synnerhet att sova i. Anna på jobbet föreslog att sova på balkongen och det är faktiskt inte en dum idé!

Jag har börjat jobba vilket går så bra det kan gå. Det är skönt att träffa människor och att tjäna pengar. Nu bär det iväg till träning. Tjabbalong.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits