Jag vet att man inte ska klaga men...

JAG HATAR DET HÄR LANDET!

Detta land där det snöar och regnar om vartannat men där SNÖBLANDAT REGN är dagligvara liksom en caffe latte är i Italien. Där gråheten leder till ständig HUVUDVÄRK och SJUKDOM som aldrig försvinner, som går runt i cirklar som ett virus av ständig depression och fucking ångest. Där allt ska ta sån jävla tid för att ingen orkar vara annat än SLÖ, även tjänstemännen, även myndigheterna. Där folk säger att man lever i frihet men där alla är så inskränkta och misstroende att begreppet förlorar all mening. Där monopolen aldrig dör ut, förmodligen för att ingen orkar göra något åt det.

Jag vill åka iväg nu, jag vill inte ens stänga in mig och låtsas att  solen skiner bakom de nerdragna persiennerna, det har varit för mycket låtsas, för mycket vänta.

Det är början av februari, vintermånad nummer 12 av 12 möjliga. Varför föddes jag inte i Portugal?

Kommentarer:
Postat av: Terese

Varför har inte Sverige några kolonier i någon varmare del av världen? Vikingarna borde väl ha roffat åt sig någonting på sina utfärder. En solresa hade inte varit helt fel.

Postat av: Thomas

Ja, jävla monopol och myndighetsbaserade Sverige. Håller med, bort! Rösta blått i september...

2006-02-10 @ 23:39:20
Postat av: Erik

Rösta gödsel! Brunt är bättre än båda alternativen!

2006-02-12 @ 13:42:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits