Dagens...

..utbrott: Hänglåset på förrådsdörren krånglar i morgonstressen

..gnäll: En tysk grammatiklektion där läraren pratar svenska och tyska om vartannat, ofta i samma mening, går igenom högstadiegrammatik som om det vore latinska ablativformer men stressar igenom översättningsmeningarna - det enda vettiga på lektionen! Gaaah, dieser Wahnsinn!

..lättnad: Att jag slapp se skidskyttefjärdeplatsen

..undanflykt 1: Jag går inte på mentorsmötet för jag ska jobba med uppsatsen
..undanflykt 2: Jag jobbar inte med uppsatsen för det är bättre att läsa tysk skönlitteratur

..lögn: Jag går inte på mentorsmötet för jag ska jobba med uppsatsen

...väder: Gissa..

..lycka: "Sansibar oder der letzte Grund", en toppenbok!

Jag måste bli mer poetisch, mer optimistisk. Jag ska hänga glasprismor i fönstrena, det reflekterar ljuset i ljusterapistil. Vilket ljus? kan man fråga sig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits