Amor vincit omnia

Har knåpat på ett blogginlägg angående antingen:
- OS
- Mitt namn som NÄSTAN firade namnsdag i går
- Sinande uppsatshopp
- Tysk skönlitteratur

Sen kom jag över
Melissas blogg och kom snabbt av mig i mitt annalkande gnäll. Vad gör det att Nyberg kom femma i storslalomen, att Anja kom tolva i super-g:n, att damkronorna kommer åka på storförlust mot Kanada? Vad spelar det för roll att bråka om en petitess som att många väljer att hurra åt mig på en namnsdag som knappast är min? Och vad betyder min c-uppsats när vi ställer den mot kärleken?

Kärleken är störst. Det kan vara stunder som när jag vaknar på morgonen och hör hans andetag. När jag känner mig som mest hopplös och nere och han tar emot mig i fallet. När man ligger ihopkrupna under en filt och tillbringar hela dagen framför tvn. Ett "jag älskar dig" som vänder en tråkig vardag till tidernas bästa. Eller när vi har catch-up över varandras dag, när vi diskuterar intellektuella problem eller bråkar om hur språkundervisning borde se ut. När vi skrattar åt hur fjantigt envisa vi är, men aldrig aldrig ifrågasätter varandra.

Förälskelsens första stadium kom vi igenom för länge sedan och våra årsdagar blir aldrig några exceptionella kärleksförklaringar i form av utlandsresor eller presentöverflöd. Närheten räcker.Gabi + Ecke

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits