En dag kvar

Ett ynka kvällspass på åtta timmar återstår av 2006 års sommarjobbande. På ett sätt känns det som sommaren varit evig, på ett annat som att den susat förbi. Det har hänt så jäkla mycket, det har varit soligt och varmt, det har varit roligt och tråkigt. Jobbet har varit jobbigt ibland men det är ändå det bästa feriejobbet nånsin. Det har gått jättebra och jag har trivts, vad mer kan man begära av en sysselsättning som drar in pengar? Men i morgon klockan 21.30 är det slut. Freiheit.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Skönt att jobbet snart är slut? Även om du trivts.

Jag tänkte förresten att du kan få behålla mina blommor, om du vill ha dem. De som klarat sommaren. Jag kan köpa några nya istället när jag kommer ner.

Vi kan väl höras till helgen ifall du skulle vilja gå på Malmöfestivalen på lördagen eller så?

Jag råkade trilla in på en sida med Alla barnen-skämt. Var ute och sökte efter något annat.. men men.. jag tyckte aldrig riktigt om de där skämten, de var så äckliga. På den här sidan fanns i alla fall skämt uppradade alfabetiskt, efter vilka namn de handlade om. Det fanns ett om Gabrielle som faktiskt inte var så hemskt.

Alla barnen åker moped
utom Gabrielle
som är intellektuell.

Postat av: Terese

Åh vilken härlig sköterska det verkar vara, den där Gabriele. Jag älskar det där "nö" som de lägger på, jag går runt och pratar så själv hela tiden.. fast mest med mig själv.

Ja, om du vill ha blommorna så kan du få dem. De trivs säkert bra hos dig. :)

Thomas skickade bilder på sin nya lägenhet igår. Han fick nycklarna igår och var och fotade för att mamma och pappa vill se. Han var extra noga med att fota alla gardinfästen. :) Den såg jättefin ut! Med balkong och allt. Jättefint kök med. Det blir helt flaschigt.. saknas bara badkar. Om du ville/kunde följa med (som pappa föreslog) så skulle vi ju kunna ha sällskap upp till Växjö nästa fredag, sen kanske låna Opeln ner med lite tur. :p

Ha det så bra sista dagen på jobbet!
Kram.

2006-08-17 @ 11:55:35
URL: http://tessi.blogg.se
Postat av: Terese

Ja, min garderobsblomma var riktigt fin. Sådana blommor klarar jag av. :) Jag har ju min groda som väntar nere i Malmö också på att få passa lite nya blommor. Måste handla i morgon när jag kommer ner ändå, så jag kan ju köpa några på Willy:s.
Jag åker härifrån 15.18, så jag kommer till Malmö ungefär 17.18 någon gång. Cyklar väl hem då och dumpar packningen och sen ut på baksidan för att handla. Sen är det väl bara att ägna kvällen åt att plugga. Jag mailade precis iväg min hemtenta i färöiska, så nu får jag lägga allt krut på interimspråk!

Vi höres!
Lycka till på tentan i morgon!!

2006-08-17 @ 23:26:32
URL: http://tessi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits