Jag dödade

I mitt sökande efter den perfekta bloggaren som jag kan stalka har jag upptäckt att folk är pinsamt dåliga på bloggrubriker, inklusive mig själv förstås (jag är givetvis en skam för hela bloggkonceptet, något som jag på något sätt trivs med rätt bra eftersom jag också har upptäckt att den typiske bloggaren verkar vara blond tjej 20-25 år från Stockholm med ett klädkonto på 15000 spänn per månad), och undrar vad man borde göra åt saken. Vad är den ultimata rubriken? (Eller framför allt: Vad är den ultimata bloggen? Ytlig eller "djup"?) Jag ska nog vända mig till min journalistikstuderande bror, men samtidigt bjuder jag på den dagboksrubrik som lockade 70 läsare till min lunarstormdagbok för sisådär 4 år sedan. Usch vad gammal jag är.

Ja, nu har skolan satt igång även om jag helst inte vill tänka på det i dag. I dag är jag bara trött och orkeslös och irriterad men i morgon ska jag nog orka sätta igång med lite Love Almqvist, lite Balzac och lite planerande. Har ändå gjort en del viktigheter i dag. Erik och jag var och skrev under kontraktet (och fick värsta största pärmen om allt som gäller då man bor hos LKF blablabla) och sen var vi och tittade på lägenheten! Balkongen är bannemej ingen balkong, det är en (mindre) altan! Den är verkligen bäst i hela lägenheten. Resten var förstås toppen också. Helt perfekt planlösning, stora fönster som släpper in bra med ljus, det mesta var bytt och målat inom de 5 senaste åren och LKF ska bland annat tapetsera om det ena sovrummet och slipa parketten i vardagsrummet. Köket var lite mindre än jag trodde men dubbelt så mysigt och så har vi både ett ytterförråd och ett källarförråd. Mannen som bodde där nu frågade om vi ville ha kvar hans fina stora utekruka med en flerårig klängväxt som redan hade växt sig upp till altantaket. I mitt inre skrek jag "JAJAJAJA ta absolut inte med den! Jag vill ha, vill ha!" men jag svarade lite försynt att tja, om du inte behöver den så... Jo, jag får passa på att be om ursäkt till gud som jag bannade så i somras när jag tyckte att lilla jag blev orättvist och illa behandlad i den grymma grymma världen...

Det är fortfarande lite oklart när vi ska flytta däremot. Kanske blir det inte förrän den 3/10 eftersom LKF inte delar ut nycklar under helgerna. Det där får lösa sig efterhand i alla fall. På tal om annat så fick jag mina linser i dag (från
Nordic Lenses) bara två dagar efter jag beställt dem, dessutom lika billigt som sopstället som jag köpt från innan. Good good.

Nej, vad deprimerande det är när vädret är så här och pojkvännen ligger och sover i rummet bredvid... Ey, förresten. Jag gissar att jag har tre personer som följer min blogg: Terese, Thomas och Karin. Am I right? Om nån annan följer den, kan ni inte säga hej så att jag vet vem jag inte ska snacka skit om.. Okej? ;)

Kommentarer:
Postat av: Tessi

Mja.. vi får väl se. Det kan ju bli mer att göra senare. Men i jämförelse med förra terminen känns det ju lite futtigt än så länge.
Urk.. börjar bli snurrig. Tror det är dags att lämna datorn en stund och laga middag. Har suttit här sen jag kom hem vid 13-tiden. Fy på mig.
Jag läääängtar efter att få komma och titta på er nya lägenhet sen! Är så nyfiken! :D

2005-09-02 @ 19:08:26
Postat av: Linn

Tjo, läser alltid din blogg, bara så att du vet

Postat av: Anonym

En bra bloggare är en som skriver ofta i sin blogg, det blir betydligt mer intressant för läsaren.

Dock är det inte självskrivit att den blir bra, men i varje fall bättre.

2005-12-05 @ 17:56:38
URL: http://journalistenthomas.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits