Le plugg de tent

Det är tentavecka vilket har känts minimalt engagerande och i största grad plågsamt. Särskilt för att jag inte riktigt har vetat vad jag behöver (och orkar) läsa och inte vetat om jag ska gå den säkra vägen, softa lite och få ett G eller om jag ska satsa på ett VG (och därmed kunna gå den säkra vägen senare). Det brukar alltid mynna ut i "Det får gå som det går" så det får det väl helt enkelt.

I dag har jag i alla fall suttit med Anna och Johanna hela dagen på SOL, ända från 9 till 17.30 (förutom finlunch på Tegners) och det var bara bäst. Vi kunde samspela våra tre hjärnor till att få allt att funka - för jag lovar att det inte hade gått hälften så bra om jag suttit där själv. Å, de är så skönt enkla också... Vi varvade Kafka med Top model, existentialism med hälsosnack, svensk lyrisk modernism med respektives nostalgi över gymnasietiden... fast mest av allt blev det litteraturdiskussion faktiskt ändå. Jag förstår inte hur det gick till men tillsammans lyckades vi faktiskt göra tolkningar av verk som bara har varit blahablaha för mig innan. Bäst!

Snart är det över, snart kan jag lämna in alla böcker och fokusera om. Jag blickar framåt med tillförsikt, precis som Majakovskij.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits