Värsta planen

Nu har jag värsta planen för hur jag ska få in alla viktigheter och roligheter i mitt liv under de kommande jobbarspäckade fem veckorna. De dagar då jag jobbar kvällspasset ska jag hinna med ett träningspass plus några timmars uppsatsskrivande innan jobbet börjar (kl. 15.45). På mina lediga dagar ska jag försöka vara helledig för att ta igen mig och för att använda mitt skånetrafikenkort. Någon ledig dag ska jag åka till Lund och bänka mig på UB för att kolla upp saker till uppsatsen. Dessutom kan jag nog träna någon kväll då jag jobbat dag. Och utöver detta ska jag försöka läsa lite skönlitterärt under lediga dagar och kvällar. This is perfection!

Började i dag med att sätta ett gott exempel. Har inte tränat sedan innan Portugalresan men i dag var det riktigt skönt att känna att benen fortfarande orkar. Svetten bara rann av mig. Dagens stora överraskning var när jag vägde mig på gymmet och märkte att allt matkrängande under de senaste veckorna (vi snackar glass och skräpmat varje dag i Portugal, chips med dipp, ostmackor, godis i stora lass) INTE har fått mig att gå upp i vikt! Jag tackar alla koppar kaffe för detta - vad sjutton har kalorierna annars tagit vägen om inte kaffet bara har pushat ut dem ur systemet? Hjälp, nu vågar jag knappt dra ner på allt drickande... :)

I morse fick jag ett mindre sammanbrott över lägenhetsläget. Därefter ringde jag AFB plus att jag fick svar på mailet jag skickade i helgen. Tjejen i informationen sa att folk fortfarande har nästan 2 veckor på sig att säga upp sina lägenheter och att det förmodligen kommer upp åtminstone någon trea till för inflyttning i oktober. Nu börjar jag verkligen ångra att vi inte tog den där trean på Kämnärsrätten som vi hade chansen att få. Erik och jag tog ju ett gemensamt beslut om det men jag blejmar ändå mig själv för att jag var så korkad. Fast vem vet, kanske dyker värsta lyxlägenheten upp nu någon dag och blåser bort mina bekymmer... Åh denna jobbiga väntan.

Möttes av gapande munnar och tappade hakor i går på jobbet när jag blev helt fnittrigt glad över att tänka på terminstart. Jag förstår inte varför man väljer att läsa något som man inte tycker är roligt. Det är ju inte gymnasiet liksom, det här ska man ju lära sig för att ha kunskaper i framtiden, då man ska syssla med det man studerar nu! Och hur kan man inte njuta av studietiden? Hur soft är det inte att bara vara bunden till ett par föreläsningar i veckan och att helt få bestämma över sig själv?

I går var Uffe och Dennis här och vi spelade poker. Jag är fortfarande lite lost i reglerna men jag tycker allt att jag har ett rätt grymt pokerface. What's even better: Uffe berättade om line-upen för Rotrock (www.landskronareggae.com) och plötsligt fick jag krafter att jobba varenda dag i ett år framåt, kändes det som. Peps Persson med Blodsbandet! Kulturation! (Yiiiiiiiihhh!!!) Kung Kodum! Lady Saw! Åh vad glad jag blev, särskilt över Kulturation som jag verkligen längtat efter att få se pånytt.

Ösregn utanför rutan. Inte så konstigt att jag låter så tråkig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits