Tärningsslag

Köpenhamn i går med Terese. Det var ett virrvarr av människor som susade omkring. Jag undrade tidigare hur många julkåta människor det kan finnas på en och samma plats. Jag fick svaret i går: massor. Det finns alltså tusentals som tycker att det är värt att betala 75 danska för att få se ljusslingor, känna granlukten, spise aepleskiver og chokolade, värma fingertopparna över glödande kol och trängas i nissestugan för att få se några dockor röra lite på armar och ben. Jag är en av dem.

Hemkommen på kvällen kom det där tillfället som jag tragiskt nog alltid undrat när det skulle komma sedan kanske 7-8 år tillbaka i tiden: Växjö var destinationen i På spåret! Jag kunde förstås svaret på alla frågor plus att det blev lite obligatoriska burop då Stina Wollter och Peder Lamm inte hade en aaaning om Pär Lagerkvist! Buuu! Men förmodligen har de använt samma bilder på stationsområdet som de använde sist Växjö var med, för det nybyggda stationshuset var inte med på dem.

I kväll ska jag på klassfest. De inbjudna fick följande uppmaning: "Allt ni behöver är att ha med en billig inslagen pocketbok (el dyl.) som ni gillar mycket (man måste ju inte såklart, men det blir roligare ju fler som är med i spelet och alla som är med får ju en trevlig bok tillbaka)". Dessutom har jag fått uppmaningen att skriva julrim på boken. Nedan följer mitt rim och den som svarar rätt får en liten guldstjärna i protokollet! :) (du får inte vara med, Terese!)

Här serveras ett nytt sätt att leva
om du vill gå från tanke till gärning
Fastän valen känns usla och skeva
- slå ett slag med din tärning!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Oh vilket bra rim! Pah att jag inte får vara med! Jag vet ju precis!! :)

Och vilken fin beskrivning av Tivoliupplevelsen. Jag tror jag ska ladda upp mina bilder på Fotoalbum.se. Du kan kolla där senare. En bild finns i min blogg, den blev jättekul. :)

Kram.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits