Finally found what I was looking for

I går var jag och Erik på IKEA och köpte en taklampa. När Erik stod på soffbordet och skulle trixa fast saken längst upp (den där lilla konen som man sätter fast i kroken i taket för att sladdarna inte ska synas, den har säkert ett namn, är det allmänkunskap?) i taket så råkade han tappa en liten skruvliknande grej som skulle göra så att den satt fast. Vi tyckte vi letade överallt - kröp runt på golvet med en ficklampa, tittade under sofforna, under mattan, vi till och med tömde adventsljusstaken på mossa för att se om den hamnat där, men vi hittade den inte någonstans. Jag började fundera på om den hade försvunnit så där spårlöst som saker gör ibland, trots att fysikens lagar säger att saker inte bara går upp i rök.

I dag hittade Erik den - i sin mystoffla! I tofflan som ser ut som en vargtass. Jag tror jag ska leta där efter mina gamla Pet Shop Boys-kassetter som försvann nångång hösten -94. Vem vet?

Kommentarer:
Postat av: Terese

Hahaha!! Man kan nog få plats med mycket i såna mystofflor. :) Vad härligt.

Postat av: Terese

Här är förresten en länk till videon jag pratade om. http://www.malgusto.com/videosonline/player.php?vonline=2005video_abuela_mercedes

2005-12-11 @ 00:06:21
URL: http://tessi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits