Olé olé Lannskreuna Båjs...

Efter alla ärenden uträttats i går bestämde Johan, Erik och jag oss för att köra till Helsingborg för att se skånederbyt på Olympia. Nu är det så att Johan gärna dricker ett antal öl vid sådana tillfällen och att antalet giltiga bilförare därmed minimeras till en, nämligen mig själv. Det faktum att Johan har införskaffat sig min gamla drömbil, en Volkswagen Golf i metallicfärg med fyra dörrar (faktiskt!), var ju snarare en sporre för mig så jag fick tuta och köra i rusningstrafiken. Jag var i och för sig galet nervös för att jag skulle döda oss allihop eller för att den fräscha snygga bilen skulle få minsta skada, men vi klarade oss oskadda.

 

Nåväl, vi kom fram till slut och hamnade mitt på kortsidan av hundratalet boisare varav cirka 90 % bar svart- och vitrandigt, hade en öl i näven och vrålade "OLÉ OLÉ! OLÉ OLÉ! OLÉ OLÉ LANDSKRONA BOIS!" så högt de bara kunde. Jag, som får onda rysningar bara av att titta på en matchtröja med något annat motiv än Östers, förvandlades genast till den objektiva (ofta jobbiga) matchbesökaren som stod med armarna i kors i folkhavet och sneglade surt på alla som knuffades och var glada. Dessutom hade jag till uppgift att besvara ramsan "skandal-skandal-en domarskandal!" med "Vadå, det var ju en klockren filmning. Helt rätt beslut." och att hylla goda insatser av motståndarlaget, bara för att vara så objektiv som möjligt. När gamla ÖIFaren Atiba gjorde mål för HIF glömde jag bort att jag befann mig bland hundratals boisare och började heja och tramsa mig innan Erik tittade lite upprört på mig. Ja, hur som helst var det kul att gå på match igen och särskilt en solig sommarkväll på Olympia med 15000 andra personer. Trots den tunga förlusten.... 

 

Har pratat med Terese men vi avvaktar och ser om jag åker till henne på onsdag, torsdag eller fredag. I helgen har Erik och jag i alla fall bestämt oss för att åka ut till stugan i Tostarp. Vi har inte hunnit komma dit tidigare i sommar så det hade varit mighty nice att tillbringa sista sommarhelgen där, kanske med lite god mat, vin, spel, bad och ekaåkande. Härligt. Och nästa vecka blir det till att fixa nytt pendelkort och att träffa Anna och alla igen. Åh vad kul.

 

I dag ska jag köra ett snabbträningpass och därefter dra mig ut nånstans och läsa, hade jag tänkt.  


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits