Ojoj

Terminstart i dag. Var inte beredd på att allt drar igång, trots att kalendern (okej, kalendrarna) bekräftar det. Någonstans trodde jag på mjukstart men vad ska man med mjukstart till egentligen? Det är bara att tuta och köra. Så nu lämnar jag mina hemmafrusysslor (städa, pyssla och göra tvättstugan snygg, avjula lägenheten, fixa med blommor) drastiskt och ger mig in i skolvärlden igen. Härligt.

På fredag träffar jag nya elever och nästa vecka ska jag ha prov på löpande band för att avsluta tiden i Eslöv. Vad jag har att vänta därefter är fortfarande ganska oklart. Jobba heltid eller studera deltid?

Det är i alla fall vårtermin och just förledet "vår" känns extra fint. Det betyder ju tulpaner, solnedgång över St Hans Backar, tunna kläder och kvällscykelturer.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits