Bitter men söt

Nyår var rätt bittert. Erik jobbade till klockan tjugotvå så jag tog med lite picnic och körde och hämtade honom. Vi stannade till och tittade på fyrverkerier över Landskrona när Erik plötsligt konstaterade att det där inte imponerade på honom, särskilt inte sedan han sett fyrverkierna vid OS-invigningen i Peking, dem som gick som fotspår över hela stan. "Men de var ju datoranimerade!" sa jag snabbt med blicken mot himlen. "Va?!" säger Erik och jag upptäcker att han inte läst om det där och grämde mig snabbt över att jag dödat den enda illusion min pojkvän hade kvar.

Nåväl, nu börjar ett år med ojämn siffra. Det gillar jag inte. Men jag hoppas att det blir ett bra år ändå.

Gott nytt år!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Det låter ju som en ganska avslappnad och skön nyårsafton ändå. Gott nytt år på dig med! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits