En ny dag

Gnället från i går är borta, ty min mecenat (min sambo) har gett mig lite pengar. I stället har jag varit upptagen med att sopa rent i att-göra-listorna innan lovet kommer, alltså före helgen. Jag har dessutom haft min första riktiga svensklektion under höstterminen och kom på hur oerhört skönt det är att inte tjata om subjekt och kasus och prepositioner och att inte ha elever framför sig som sitter med förskräckta miner inför ett främmande språks alla konstigheter. Nu ska jag hjälpa de här killarna att bli bättre på att skriva och läsa, punkt slut! Förbaskat roligt om jag får säga det själv.

Varför gör jag inte det här oftare? tänkte jag en sekund innan jag kom på att rektorerna inte har fler svensktimmar att dela ut. Men det finns i alla fall en del tjänster på Arbetsförmedlingen att söka till våren, så detta var motivation nog för det. Här kommer jag.

Har dessutom noterat att trädens röda färger förvandlats till gula denna vecka och tänker att jag bör njuta av det innan Herr November traskar in och blåser bort alla färger.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits