Another examen

Erik talade just i telefon med sin pappa och berättade att han hade bjudit mig på middag för att jag fått min examen. "Äh hon får ju examen var och varannan dag" sa han och jag satt och suckade i bakgrunden. I och för sig hade jag inte förväntat mig att mötas i dörröppningen av en fanferande blåsorkester, akrobater, clowner och jonglörer, men ett erkännande kan jag väl få i alla fall! Haha.

Jo. I dag gick examensarbetet upp för opposition och klarade det med den äran: godkänt fast några småändringar som kan fixas till på ett par timmar. Så det var sista sucken på Malmö Högskola, sista koppen kaffe, sista dagen (på länge?) som jag gick in i en skolbyggnad som student. Nu är jag lärare damn it. Januari 2008. Galet. Det var ju just september 1998 och jag började tänka på språkprogram. Where does the time go?

Tyvärr är plånboken lite för tunn för examenskalas, det får väl bli någon annan gång. Men magen är i alla fall mätt efter en stor portion thai-mat.

Kommentarer:
Postat av: Liselotte

Grattis- du har gjort ett fantastiskt arbete! Vi är alla så stolta över dig! Det vet jag att Ecke är också- även om han kanske är lite dålig på att uttrycka det

2008-01-14 @ 21:40:19
Postat av: Erik

vafalls! lögner säger jag! lögner!

2008-01-14 @ 23:17:05
Postat av: Gabrielle

Liselotte: Tack! Erik är inte dålig på att uttrycka det, han var ju den enda som grattade mig i går (förutom du då)! Det var Morgan som sa så där i telefonen, jag vet faktiskt inte varför, men det lät roligt i alla fall. Kram !

Postat av: Terese

GRATTIS!!

Jag visste inte när det var. Har ni ingen officiell avslutning? Och när börjar du jobba på allvar? Vi får väl ses någon dag när du har tid.

Kram!

2008-01-15 @ 17:19:06
URL: http://www.theshillyshallyhen.blogspot.com
Postat av: Gabrielle

Nej, vi har tydligen ingen officiell avslutning, vilket är lite synd. Men nu har jag ändå inte träffat hela klassen sen i maj förra året och vi gick ju ändå bara ett år ihop, så det kanske inte varit så givande ändå. Men det känns lite tomt nu när det bara är slut.

Jag börjar på allvar på måndag. Och jag vill träffas också, har bara haft svårt att hitta tid. Men vi får höras om det.
Kram.

2008-01-16 @ 11:57:48
URL: http://gabrielle.blogg.se
Postat av: Anna

Grattis!!

2008-01-20 @ 14:58:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits