Dies Valentini

Dagen innan alla hjärtans dag och jag lyckades äntligen komma in på mitt självklara tema för veckan, kärlek, under min slogan "Amor omnibus!". Jag satt i morse och väntade på att latinarna skulle komma till förmiddagslektionen och när ingen hade kommit efter fem minuter började jag ana ugglor i mossen. Det visade sig att jag hade missat att kolla elevernas skrivschema och att de hade examination i ett annat ämne i dag, så det blev ingen lektion. I stället klippte och klistrade jag ihop ett kärlekscollage att hänga upp på latinanslagstavlan. Det hade formen av ett, så klart, stort rött hjärta. Jag brukar inte se att någon stannar upp vid anslagstavlan men i dag såg jag genast några intresserade elever (som ej läser latin) som jag genast hoppade på och bombade med latinska fraser. Eftermiddagslektionen blev i alla fall av som vanligt och efter lite (läs mycket) futurumtragglande blev det klippa och klistra även för eleverna, som fick skriva alla hjärtans dag-kort på latin. Därefter började jag gulla lite med ett barnbarn till en kollega, en åtta månader gammal skönhet som tittade undrande på mig med sina enorma blå ögon. En riktig dagisdag alltså!

En dag till på jobbet, sen har jag mitt första sportlov på 6 år.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits