Sancta

Sanctus;sancta;sanctum betyder helig på latin och heligt är just vad jag anser det vara att spara gamla skolpapper. Jag har kvar so-läxförhör från 1996, i princip alla skolarbeten jag någonsin skrivit, allt sorterat i fina mappar. Men nu när Lucia närmar sig och jag skulle plocka fram min fina latinska text av luciasången så finns den inte att finna någonstans. Jag sjöng den för Eriks släkt för 2-3 år sedan och tydligen hade jag den då (jag fick den av min latinlärare på gymnasiet och sångframträdandet var betydligt senare än det). Men jag förstår inte - vad har jag gjort av den?

Jag har hittat en annan översättning men den jag hade var mycket tacksammare att jobba med med latinelever. Enklare grammatik och ord som går att slå upp. Liselotte har möjligen inte fått en kopia av mig vid något tillfälle? Jag tror att jag lagt upp den i en offentlig dagbok/blogg någon gång men lyckas inte hitta den där heller. Hjälp!??!

Kommentarer:
Postat av: liselotte

jo-jag tror att du skrev upp den till mig.jag skall titta bland mina noter men tror inte att du skall hoppas för mycket, tyvärr :(

2008-12-08 @ 20:11:50
Postat av: Gabrielle

Jag håller tummarna! Dock har jag nu överraskat mig själv med att minnas stora delar av den ändå, men det är bara en vers och jag vet inte om jag möjligen hade två verser (dock inte fler). Hör av dig om du finner den!

Postat av: liselotte

vad jag kan minnas var det bara en vers

2008-12-08 @ 21:23:28

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits