Müdigkeit

När jag såg schemat för tyskan den här hösten var det bara enorm trötthet som tjöt till i hela kroppen. Jag orkar inte, jag vill inte. Jag klarar inte av att fajtas mot mina tyskdemoner. I alla fall inte under press och stress och när jag inte har möjlighet att ägna mig helhjärtat åt det. Kanske senare, kanske efter praktiken.

Det är bara så svårt att tappa greppet om Lunds Universitet, som jag verkligen tycker om, och inse att man hör till Malmö Högskola. Och dessutom inse att jag sållat mig till alla "i morgon"-människor som jag vanligtvis suckar lätt skrattande åt. Men jag låter det va. "I morgon" kanske är min nya melodi.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Tja, varför måste du göra det just nu? För att få med det på examensbeviset? Annars skulle du ju egentligen kunna läsa resten av tyskan i vår om du vill.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits