Måndag hela veckan

Till skillnad från förra veckan var den här måndagen helt fantastisk. Jag var uppe 5.45, drack kaffe och åt gröt, gjorde mig i ordning och tog 171:an till Malmö. 8.10 hade jag lektion om Bibeln och mina små tvåor hängde med så fint. Satt och skrev tyst när jag bad dem om det och hängde med och ställde frågor när jag hade genomgång.

Efter det höll jag i bokdiskussioner med en etta. Det var en massa Gonzas och latinos som snackade om hur fett det var med kärlekssagor och verklighetsbaserade böcker, och sen en cool ghettobrud som hade blivit kär i en kvinnlig karaktär i deckaren hon hade läst. Fantastiskt!

På eftermiddagen gav jag individuell respons på muntliga redovisningar som trean hållt i. Alla tog det bra, även den som jag dissade rätt rejält. Fastnade i en diskussion om nervositet och hur man ska hantera det, sen tackade killen för alla goda råd och för att jag beskrivit allt så bra. Sweetheart.

Det äger att vara lärare. Det är världens bästa yrke.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Vilken härlig dag du verkar ha haft! :)

Postat av: Gabrielle

Bästa nånsin typ! :D

2007-09-18 @ 10:12:07
URL: http://gabrielle.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits