Uppföljning bilförsäkring

I dag ringde de mig från insplanet.com igen, för att fråga hur det hade gått med bilförsäkringen som jag tecknade för ungefär en månad sedan. Killen som ringde var precis lika stressad som den senaste killen som ringde mig därifrån och jag börjar undra om det är en strategi? Dessutom är det alltid ett väldigt brus i bakgrunden när de ringer därifrån och det tycker jag också är dåligt när det är telefonsupport.

"Jo jag sa ju upp den rätt snabbt" sa jag. "Jaha, vad har du nu då?" frågade han. Och så fick jag dra hela historien igen och accentuerade att jag hade hittat en som var hälften så dyr som den jag rekommenderades. "Det var en stor skillnad" sa han. Och jag sa "Ja, det är det verkligen". Och då har försäkringskillen mage att börja skratta rakt ut, som att det vore jag som har betett mig konstigt i hela den här affären.

Jag väntade på frågan "Är du nöjd med supporten?" (som är obligatorisk åtminstone där Erik jobbar) men den kom aldrig utan han sa bara "Okej, då vet jag hur det har gått." och så hade insplanet.com stulit ytterligare två minuter av min tid.

Men förutom dessa två minuter har dagen än så länge varit ytterst produktiv och givande. Jag är tillbaka på högskolan och i dag har min grupp satt igång på riktigt med vårt tvärvetenskapliga projektarbete. Det ska handla om ett klädesplaggs livscykel, från bomullsfält till soptunnan, och det känns som att det kan gå riktigt bra, vilket jag baserar främst på att det är en grupp med fem ordentliga personer som arbetar aktivt, för smarta och givande diskussioner, kommer i tid och vet vad som krävs av en. I like!

Och eftermiddagen består av mer skrivande men kanske hinner jag även plantera all den ljung, silverek, prydnadskål etc. som jag lassat hem, i krukor och lådor så att balkongen går i fas med hösten.
Bis später...

Kommentarer:
Postat av: Terese

Det låter som en ganska skön dag ändå. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits