Löv på marken

När jag lyfte blicken från asfalten i dag upptäckte jag att löven fallit från träden. Är inte säker på när de gjorde det. Sist jag tittade sprakade alla träd i tusen färger, men nu står de där nakna medan marken är belagd med ett brunt täcke. Förhoppningsvis händer inte samma transformation i sinnet, men visst är det troligt nu när det snart är vinter och allting tar slut.

Ja, för nu är grupparbetet avklarat och därmed även delkursen. Praktiken tog slut för länge sedan. Det enda som återstår nu är examensarbetet. Och att söka jobb. Och att utstå folks ständiga frågor om huruvida jag sökt jobb eller inte, om jag fått jobb eller inte, vad jag ska göra i vår, varför jag ska göra så och vad jag ska göra i jul och varför jag ska göra så. Och så nojan över att bli ett år äldre.

Men än så länge kan jag i alla fall glädja mig åt hur bra den här delkursen gick. Det var det mest smidiga (men samtidigt ambitiösa) grupparbetet jag någonsin varit med om och det var väl tur, eftersom jag nog inte kommer göra fler grupparbeten förrän jag hamnar i ett arbetslag på en skola, då anställd som lärare. Det bådar liksom gott inför framtiden. Efter den muntliga redovisningen förvandlades vår grupp lite till klubben för inbördes beundran och klappade oss själva så hårt i ryggen att det nästan skar till i det ödmjuka hjärtat. Vi var helt enkelt bäst.

Men nu känner jag mig tom och trött. Sömnig, rent av. Jag tror jag går och lägger mig, drar täcket över huvudet och sover tills knopparna brister igen.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Mm.. jag känner igen det där. Hoppas att det går lite lättare för dig att hitta något bra, om det nu blir jobb eller vidare studier. Bara du är glad och nöjd. Och hur gammal du än blir så är vi andra ändå alltid äldre, du kan ju trösta dig med det. :) Du får i alla fall räknas som ungdom i två år till.

Ha det så bra. Kram.

Postat av: Liselotte

Usch- kände mig lite träffad där- om "folks ständiga frågor" ;)Lovar att försöka hålla inne med jobbfrågor osv- du får berätta själv om/när DU vill/kan /har lust! Kanske jag kan få veta om julen sen så jag kan planera (frågar ödmjukt)?
Vad härligt att grupparbetet gick så bra- återigen pöser jag av stolthet över min svärdotter!

2007-11-08 @ 19:22:13
URL: http://lillos.blogg.se
Postat av: Gabrielle

Liselotte: Haha, det är inte bara du som frågar, så tro inte det! Det är framför allt min familj och alla klasskompisar, varav vissa redan har vikariat och andra tillbringar hela dagarna att fixa till sina CVn och söka tjänster.. Jag orkar inte riktigt än.

Du ska få veta om julen snart, jag måste bara höra lite med alla syskonen hur de ska göra.

Ja, grupparbetet var fenomenalt. Du borde ha sett den muntliga redovisningen. Vi spelade teater och jag var SVT-reporter på ett ytterst fenomenalt sätt .. haha :D

Ha det bra! /PMS-hönan

2007-11-09 @ 11:28:18
URL: http://gabrielle.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits