Upptagen

Jag säger hejdå till midsommar som i år bojkottades nästan helt. Här hinns det inte med någon blomplockning, sillsallad, nubbe och dansa till morgonen gryr (som förra året). I stället är jag upptagen med att lära min nya favoritpensionär latinska hälsningsfraser, äta långa gäspiga frukostar med arbetsteamet, krossa tabletter och mata och torka och tvätta och allt annat som gör att jag tjänar dubbelt bara för att det står midsommar i kalendern.

Dessutom hör det till att lägga sig innan solen gått ner, dricka kvällsörtte, läsa Tonio Kröger och försöka men aldrig kunna somna till mixskivor med chill-out-musik.

Jag ska göra ett nytt försök nu.
God natt.

Kommentarer:
Postat av: Liselotte

Gonatt själv du, jobbar ju också i midsommar- fast jag hann med en ubbe eller två ändå ;)

2007-06-23 @ 23:16:06
Postat av: Terese

God natt! Hoppas du kan somna! Själv sov jag nära 12 timmar igår natt, för att ta igen all missad sömn som gjort mig illamående på sistone. Försöker ta det lite lugnt och njuta av lite ledighet medan jag skickar lite energiblixtar mot Lund. :) Du verkar ju i alla fall ha lite trevligt på jobbet, prata latin med pensionärerna och så. :) Kram!

Postat av: Gabrielle

Ja, jag trivs så bra där. Alla är så genomtrevliga att jag gått runt med ett sånt där maniskt leende, som säkert kan tolkas som tillgjort eller överdrivet, nästan hela dagen. Pratar engelska med en patient som är professor emeritus i engelska och växlar mellan latin, tyska, engelska och givetvis svenska med min sötaste favoritfarbror. Det är nästan så man undrar vad man gör hemma nu egentligen.

2007-06-24 @ 23:35:25
URL: http://gabrielle.blogg.se/
Postat av: Terese

Hehe.. ja, tänk vad mycket kunskap och erfarenheter som måste finnas på ett sånt ställe. I alla fall hos de som är klara i huvudet. Och i Lund med, det är ju säkert massor av professorer och andra akademiker. :) Så spännande.

2007-06-25 @ 22:54:12
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits