Io saturnalia!

Oftast brukar jag tycka om Eriks och mina olikheter, som att jag är överdrivet planerande och har väldigt svårt att leva i nuet, medan Erik knappt vet vad framtid är utan prioriterar det som finns här och nu. Men när klockan närmar sig 15 dan före dan före dopparedan och alla julklappar inte är inhandlade, då önskar jag nästan att han hade kunnat få en släng av mitt planerande eller åtminstone av morgonpigghet.

Å andra sidan har jag inte så mycket emot att ge mig ut bland julfirare. Det brukar vara rätt god stämning i butiker före jul. Värre är det i bilköerna och i trafiken överhuvudtaget. Tack och lov bor jag i ett landskap som har fattat hur onödigt det är med is och halka. Okej, det ser trevligt ut när man tittar ut genom fönstret, men att gå ut i minusgrader är ju rena tortyren, liksom att köra i det.

Jag skickar inte julkort (oftast är de väldigt opersonliga och de är helt klart slöseri med papper) men jag är tacksam för de jag har fått. Och nu vågar väl ingen ta emot elektroniska julkort heller (vilket jag förvisso tycker är ännu opersonligare), på grund av virusvarningarna, så jag önskar bara alla här en riktigt god jul. Slappna av och tänk inte på jobb och skola nu. Tänk på alla människor omkring er i stället.

God jul & Gott nytt år!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits