Zerstören

En ledig dag som jag ägnat åt tyskeri. Det bara vimlar i huvudet, en rad osammanhängande glosor: Unendliches Gatten Grenzen und Volkungslieder Unmut Anmut Armut und das Verhältnis zwischen den Herausgebern. Ja jag vet, ingenting betyder någonting och det är så det känns just nu med tyskan. Jag fastnar liksom vid varje ord och lyckas inte få någon övergripande bild. Det lossnade i någon timme dock och jag lyckades svara på 3-4 instuderingsfrågor. Det är jag faktiskt rätt nöjd med.

Sen ägnade jag mig åt att förstöra min minidisc ytterligare, tror jag. Jag började skruva och dona och nu får jag inte ihop den igen. Jag kan inte annat än skratta åt mig själv. Jag tror jag ska ta bort tradera-auktionen och göra den till min lilla skruva-i-leksak i stället.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Haha. Vilken helt underbar mening! Det är ju nästan poesi. "Unendliches Gatten Grenzen und Volkungslieder Unmut Anmut Armut und das Verhältnis zwischen den Herausgebern."
Lite galen blir man av alla ord och böjningar och utfyllnadsord och allt annat kringelkrångel i det där språket.
Stackars lilla minidisc. :) Stackars lille Gabbi. Du kanske helt enkelt kan ha den att avreagera dig på.

Postat av: Gabrielle

Ja i förra helgen när jag var som argast på den var jag övertygad om att jag skulle utföra mitt eget Brainiac-test på den, typ "vad händer om man sätter en sprängladdning bredvid en minidisc" (det är ju såna intilligenta test de gör)... men tja, jag ångrade mig. Men nu har jag nästan ångrat mig tillbaka, så att säga. :D

2007-08-03 @ 16:34:55
URL: http://gabrielle.blogg.se/
Postat av: Terese

Vad snyggt du skrivit om din Traderaannons. :) Varför ska man egentligen ha en USB-kabel? Blir inte det detsamma som en mp3-spelare då? Nå.. får väl hoppas att någon nappar. :D

2007-08-05 @ 00:21:58
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits