Tvåhundrafemtionio och ett halvt

Loggade in på Ladok i går för att undersöka hur många universitetspoäng jag har, bara för att upptäcka att hela 20-poäng-per-termin-tänket ändrats till ojämna knasiga 30 poäng-per-termin. Okej, detta visste jag sedan innan men jag trodde bara det skulle gälla dem som börjar läsa nu till hösten. Och det skär i mitt ordningsamma hjärta när jag ser att jag nu har 259,5 poäng och att tentan jag skrev i fredags är värd 7,5 poäng. Det låter ju inte ens flashigt.

Det finns ju en god tanke med det där men för mig känns det bara krångligt just nu.

Krångligare än det faktum att jag jobbat 9 veckor och endast har en kvar. Och så börjar det kännas höstigt i luften, vilket är rätt behagligt. Snart blir det dags att ställa om sina rutiner igen. Mindre blåbärsfil (sommarjobbsmat) och mer gröt, minska kaffedrickande från 5 koppar till kanske 3 i alla fall, sova lite mer än 5 timmar per natt (som jag gjort i princip varje natt i två månader nu) och klä sig i jeans och tröja i stället för linnebyxor och jobbskjorta.

Tänka på ens eget välbefinnande än att bara tänka på andras. Och tänka på poäng i stället för arbetstider.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Det är förvirrande det där. Hur långt bak räknar de om egentligen? Mucho confusing.
Lycka till med din sista vecka! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits