Spik

Hade en känna-sig-värdelös-dag i går och jag är rädd att det gick ut över the landskrona gang (förlåt). Åtminstone tittade Erik surt på mig och kallade mig tight-ass. När jag är rädd att jag inte syns eller räcker till så brukar det resultera i att vara tjurig och trotsig, hur mycket jag än kan säga till mig själv att jag gör fel. Att jag borde se folk i ögonen och sluta mumla. Jag kom på mig själv att tänka på yoga, jag hade glömt bort yogan, rökelserna och buddhastatyn som skulle införskaffas och det låga bordet i mörkt ruffigt trä. Men det blev glasprismor i alla fall.

Sen plockade vi fram en synth från gömmorna och så kändes det som man levde igen.

Jag får inget svar från handledaren så uppsatsplanerna gick inte riktigt i stöpet. Nästa vecka är det tyskatenta men jag orkar inte just nu. På fredag blir det krafttag, dock. Då ska det bankas in finstilta underrubriker och undantag. På tal om bankas: kan man begå självmord genom att spika en spik i huvudet? Jag stöter på många intressanta levnadsöden i mina biografiska studier som fotnoterna i uppsatsen leder till, bl.a. detta: "Peter Gustaf, Page hos Enke-Drottningen Hedvid Eleonora, blef svagsint och dödade sig med en spik, som han inslog i hufvudet.". Tidigare har jag funnit detta: "Han ihjälstack även sin hustru, medan hon låg i barnsäng, och satt därför fängslad i Dorpat, då denna stad övergick till ryssarna, under vilka han då gav sig; dog sedan i ett eländigt tillstånd, liggande på en gödselhög och ruttnade levande." Fy!

Det är mars men det är snö. I dag blir det mjukisbyxor och ett datorrum med tre susande datorer. Några koppar kaffe och frallor med keso.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Men! Vad har du gjort? Vad snyggt det har blivit!

Postat av: Terese

Men.. du fuskar ju! :p Kan ju inte använda honom, han kan ju sånt! Äsch..

2006-03-01 @ 18:09:36
URL: http://tessi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits