Snön smälter

Till min stora glädje börjar snön smälta. Isen i min blomlåda lossnade till slut som för att meddela mig om att det snart är dags för balkongblomstring. Cykelbanan in till stan kändes betydligt bredare då man inte behöver väja för höga snödrivor. Många har bytt ut mössan mot solglasögon. För en gångs skull visar termometern plusgrader. Kan man hoppas nu?

Vi är bortbjudna på födelsedagskalas i kväll hos Eriks kursare så jag stod framför blomhyllan i affären och letade efter den färggladaste blomman. Det blev en som sprakade i olika klarblå nyanser. Om jag finner ron i helgen ska jag plantera de där fröerna som har legat och väntat så länge, och jag ska hänga upp röda, gröna och gula lyktor på altanen. Jag gjorde syntaxläxan lite hastigt och övertygade mig om att jag kunde allt allaredan. Tentaresultaten hade inte kommit upp men jag vet ju att jag klarade den ändå.

Optimistisk, hoppfull, lugn.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Nu har jag hängt upp mig.. heter det inte bytt ut?

Och jo, våren är på gång.. det märktes tydligt idag. Skönt.

Postat av: Terese

Men vad skomt med DFDS. Jag och Annjanet höll på att fundera på om vi skulle åka.. men vi kanske kan åka allihop iofs. Eller åker vi någon annan gång.
Det verkar ju som att de lägger på pengar på typ allt.. typ om man vill bada i jacuzzin - 50kr, vill man på bio - 50kr, och blabla. Vad jag hann se. Det blir säkert inte så billigt i längden.. men billigare än vad det kunde blivit förstås.

2006-03-17 @ 17:30:35
URL: http://tessi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits