Vem är bäst?

I dag börjar fotbolls-VM och därmed även deppigheten över att det bara återstår en månad till slutet på ljuvligheten, VM-finalen på Olympiastadion i Berlin. Mitt absolut största minne av fotbolls-VM är givetvis kvartsfinalen mot Rumänien -94 då jag befann mig i Haag på familjesemester. Men ett annat roligt minne är förlusten mot Senegal för fyra år sedan, vilket ledde till att Erik hade den senegalesiska nationalsången som mobilsignal ett par år framåt i tiden.

Jag är inte alls säker på Sverige i det här VM:et, även om vi äntligen kunnat samla ihop ett antal stora fotbollsstjärnor i samma startelva. Men jag vet inte vad Sverige har som kan ta oss förbi Paraguay. Det återstår att se. Egentligen spelar det inte så stor roll, för det finns så många bra fotbollsspelare och lag med. Eller vad sägs om
* Tyskland
* Polen
* England
* Argentina
* Holland
* Italien
* Frankrike
* Brasilien

och underdogs som
* Iran
* Elfenbenskusten
* Angola
* Sydkorea
* Saudiarabien

Och alla sydamerikanska lag är givetvis alltid roliga att se på! Let's start the show...

Kommentarer:
Postat av: Terese

Jag visste inte det, faktiskt. Men nu vet jag.

Snart spelar England... och sen Sverige. Ska bli kul att se.

Ha en bra dag. Kram.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits