Ich sehne mich nach Dänemark

"Nu är det helg!" sa jag till Helena i dag torsdag kl 13 när läraren förklarade föreläsningen avslutad. Det känns faktiskt lite så, lite som en semester mitt i allt, en chans att bryta sig loss från den instängdhet jag försätter mig i under skolterminerna. Veckan har varit lite av en berg- och dalbanefärd; dränkt i oförståeliga latinska satser, huvudvärk på gränsen till migrän, framtidsångest, djupa tankar om existensen men sen plötsligt middagsbjudning med skratt och öppenhet, solnedgången över hustaken, tokdansa med Erik, vissla glada melodier och få Helenas huvud lutat mot axeln. Övervägande bra, ändå.

I morgon förmiddag bär det av till Lalandia. Jag gissar att jag var där sist 1988 eller 89, inte riktigt säker. Jag har i alla fall inställningen att vi har semester och är också medveten om att det kan vara säsongens enda. Väskan är packad och humöret gott.

Tillbaka på söndag igen. Ajöss!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Åh.. hoppas ni får jättejättekul i Danmark!! Du är väl värd en liten semester tycker jag! Själv funderar jag på en utflykt till IKEA eller nåt. :S
Kram.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits