I can see clearly now

Svärmor ringde i går och sa att hon var orolig för oss. Att hon hade haft en känsla av att något hade varit dåligt med oss. Hon radade upp sina nojor för mig och jag lyckades liksom få henne att stryka en efter en från sin lista. Sommarjobb? Ja, det har vi båda. Studierna? Jo, det går bra. Hur vi mår? Bra, tack. Pengar? Vi klarar oss, och elräkningen är snart betald. Och uppsatsen? Jo, jag har insett att jag ändå får fixa poängen till kompletteringen framåt sommaren. Det är inte så mycket kvar, men nu slipper jag stressen med den i alla fall.

Det fick mig att inse att jag borde släppa taget lite nu, tänka efter vad jag vill göra när jag inte pluggar. Läsa något svenskt skönlitterärt, lyssna på musik, skriva kalligrafi, skriva något. Vad som helst. Något som inte innebär de tre saker jag ägnat de senaste månaderna åt, det vill säga
1) Tokplugga
2) Husmora mig (diska, städa, plocka, tvätta, svabba)
3) Titta på TV

I dag har jag varit på syntaxlektion med huvudet högt men med öppen famn. Jag älskar objektiva predikatsfyllnader, appositioner, korrulat och nominalfraser. Fram till 31 maj handlar mina studier om satslösning och tysk skönlitteratur. Kunde det bli bättre?

Kommentarer:
Postat av: Terese

"Jag älskar objektiva predikatsfyllnader, appositioner, korrulat och nominalfraser."

Vilken märklig mening. :) Men jag förstår faktiskt, för det är intressant, jätteintressant till och med, även om jag personligen har lite svårt för det.

Skönt att du kan koppla av lite från uppsatsen nu då.

Kram.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits