Att jobba

Jobb jobb jobb. I dag har jag jobbat mellan 7.30-11.45 och därefter mellan 15.45 och 21.00. Och jag jobbade i går och jag jobbar hela dagen i morgon. Men det går bra; det är knappt att jag söker tröst hos min materialistiska ska-köpa-senare-lista. När jag kom hem i kväll så var det första gången på mycket länge som jag kom hem till en tom lägenhet. Här brukar vara någon, Erik och ofta Dennis eller Dan eller någon annan som tittat förbi.

Min blogg har blivit till en loggbok och inte alls någon återspegling av mitt inre och mina tankar. Jag låter den förbli det till en del också så att bekanta jag inte träffar så ofta får följa vad jag gör i mitt liv och inte mina humörsvängningar. Humörsvängningar, förresten, har jag väl fortfarande men det är knappt att jag känner efter. Kom hem strax efter 21 i kväll till ett lugn jag inte känt på länge (även om jag inte direkt saknat det). Korkade upp en flaska vin och hällde upp ett glas, la mig i badet och masserade hela kroppen med tea tree oil och olika krämer. Tog några djupa andetag (det som brukar kännas livsviktigt under pluggperioder), tänkte efter.

Fick reda på i går att Eriks köplats i LKF fortfarande finns kvar och att han stått i den sedan 2001. Hoppet kom tillbaka, kanske finns Gud ändå. Det är verkligen inte ofta jag ber små böner men denna tycks ha fungerat, kanske? Hoppas verkligen att det går att fixa boende rätt kvickt och att LKF (eller AFB) inte slöar och krånglar.

Nu ska jag lägga mig med intressanta Thérèse Raquin och hoppas på att få lite sömn. God natt Sverige.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits