Tabla

Erik är rolig. Vi har spelat Tabla, bara för att varken jag eller han orkar plugga/städa/planetera blommor/gå ut och röra oss utanför lägenheten/vara duktiga. Erik vann varenda en av sex omgångar. Erik sa att han spelade skickligt men när jag kom fram till att han bara måste ha tur så blev jag arg för att han inte erkände det och sen fick jag ett riktigt slänga-korten-i-bordet-utbrott och sen skrattade han och sa att det bara är ett spel. Sen så var jag glad igen.

Jag frågade Erik hur det känns att heta Erik. "Hmm jag tänkte på det för ett tag sen" sa han. "Jag funderade på att byta till Eirik". "Va?" sa jag. "Hmm, alltså, 'Erik' är ju som 'Är rik', men 'Eirik' blir som 'Ej rik' och det passar mycket bättre." :D

Nu nojar jag över att jag kommer skriva för mycket på min blogg och därmed inse hur mitt liv inte alls är så komplicerat och orginellt som jag får för mig, utan bara som precis vilket liv som helst. Vad jobbigt. Och så kan andra människor märka det också. Nej usch.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Haha! :D Erik är rolig. Har han börjat grubbla ännu mer nu när han har blivit filosofistudent också? Eller har han alltid varit sån?

Skriv skriv! Jag tycker det är jättekul att läsa. Och varför måste livet vara komplicerat och orginellt? Det kan väl vara bra ändå? :)

Vad kul det måste vara att bo ihop med nån i samma ålder. :p

Kram.

Postat av: Erik

Om man nämns så många gånger som i föregående inlägg måste man ju nämna sig själv lite i kommentarerna. Så, här är jag. Du är intressant, vad du gör är ganska irrelevant.

2005-06-05 @ 20:09:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits