Söndagskänsla

I dag är det måndag även om söndagskänslan sitter på som en tight tvångströja. Jag ska småpyssla här hemma och snart dra mig ut i vädret som är precis likadant som i går (se bilder). Det vill säga grått och stilla. Som en söndag i Växjö. Jag tror inte jag kommer upptäcka några tecken på nationaldagsfirande i vår invandrartäta stadsdel, jag ska nog gå inom stan bara för att se om någonting lever.

I går kväll var Dan och Dennis här och vi spelade poker och såg på film. Jag förlorade pokern rätt snabbt men jag tror jag slipper betala skulden för jag agerade husmor och diskade och bakade kladdkaka till alla. Känslan var god, jag vet inte var den tog vägen dock. Plötsligt blev klockan 10 och Siv ringde och berättade att Håkans mamma dött av sin stroke som hon fick för några dagar sedan. Jag kan inte riktigt förstå det.

Jag är dum som inte kan komma ner på jorden. Det ska bli skönt att åka till Lund i morgon och träffa Arne, faktiskt. Jag ska nog strosa runt i stan och leta efter ett par nya jeans. Men nu ska jag plantera slingerkrasse i min största balkonglåda.

Dan i hippie-style



Gammalt foto på Erik och Dennis



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits