Ord

Jag börjar ifrågasätta bloggandet nu, efter två dagars användande. Tankarna om att det bara är skitsnack, mer dumma ord som publiceras på internet bland allt annat skit; barnporr, skvaller, dum propaganda, lögner, sockerdricka-dikter etc. Det behövs inte mer dumma ord. Jag blir rädd för att skapa meningslösa ord och framstå som Fredrik Virtanen eller Ebba von Sydow, journalister som har tusentals läsare av sina bloggar. Varför? Är det inte bara rent skvaller? Hur som helst får detta inspirera mig till att göra en bättre blogg, en som ger mig något genom skrivandet. Tyvärr så får det bli så, hur mycket jag än vill ge till andra. Annars blir det hopplöst att se att jag bloggar mig igenom livet då jag inte kan förmå mig själv till att skriva något jag verkligen vill.

Det är just skrivandet som har satt kuggar i hjulet den här tisdagen. Jag tog mig upp tidigt för att ta mig in till Lund och träffa Arne och vi pratade om lika litet som vanligt, fast så mycket man kan tala om med en handledare till en uppsats som man inte jobbat på. När jag därefter bestämde mig för att ta mig en snabb kaffe på Sol-cafét märkte jag att Författarskolan hade något slags terminsredovisning där eleverna skulle tala om de böcker de skrivit och läsa stycken ur dem. När jag satt och lyssnade började återigen ett frö pocka på ytan för att växa, tankarna om det jag bör göra visavi det jag vill göra visavi mellanvägen däremellan. Kanske kommer jag på någon lösning på det i höst. De flesta av mina kursare verkar längta efter arbetsmarknaden, vilket jag inte alls gör. Det blev sista dagen i Lund för mig för den här terminen och det var med en stor tugga ångest jag satte mig på ersättningsbussen som skulle ta mig hem. Kan det inte bli höst snart?

Har fått mitt sommarschema nu och även om det inte täckte mina tre sista veckor så verkar det vara färre timmar än förra året. I och för sig behöver jag pengar men just nu orkar jag inte tänka i ekonomiska termer. Jag tänker bara skrivandet, vilan, sol och bad, c-uppsatsen. Portugal.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits