Det här med att blogga

Ja, så gick jag emot mig själv ändå. Jag som benhårt tänkte stå för att bloggar är fåniga och onödiga, ett medel för människor att nå ut med sina klagomål och för att strukturera upp sin vardag, i stället för att göra något konstruktivt av det. Men jag föll för det ändå. Frågan är väl hur ambitiöst jag kommer hålla mig till det här.

I dag är det i alla fall söndag. Jag har sovit gott men vaknade med en tyngd i maggropen. Orkeslös, trött. Pallar inte, vill inte. Typisk Gabrielle-känsla. Men jag ska bära den med mig tills jag hittar något inspirerande, som en bra bok eller ... Eller städningen eller träningen som jag egentligen inte alls känner för i dag.

Veckan har i alla fall bjudit på en hel del glädjoämnen. Erik fick reda på att han klarat 7-poängstentan, vi hade en bra köra-iväg-dag, det gick bra med hemtentan som jag skrev (tror jag), rolig utgång i fredags i Lund med härliga kursare, ja, frihetskänslan förmodar jag. Men egentligen vill jag gräva mig djupare i litteraturvetenskapen nu i stället för att jobba, men men. I höst i höst.

Jag vill inte vara så här negativ. Jag måste ändra på mig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits